Ny månadsbiljett eller en vecka på Kanarieöarna

Surfa på Kanarieöarna eller köpa månadsbiljett

Tänk vad en månad går fort. Jag tycker inte det var länge sen jag stod inne i Resebutiken på stationen i Eskilstuna och köpte den förra biljetten som har gjort det möjligt att resa mellan bostaden i Ärla och jobbet i radiohuset i Stockholm i 30 dagar.

– Jaha, då blir det 3 648 kronor, säger den trevliga säljaren i butiken och bränner av ett extra leende och försöker se ut som att hon just gjort ett specialpris till mig.

Det är nästan att jag går på det. Istället tänker jag på vad jag kunde göra med pengarna om jag inte behövde pendla till jobbet.

I dagens Metro annonserar SAS om billiga semesterresor och jag noterar att jag skulle kunna ta mig till New York utan hotell eller till Kanarieöarna en vecka med hotell för ungefär samma pris som min månadsbiljett.

Självklart måste jag ju åka till jobbet och att ta bilen är ju inget alternativ så det är klart jag köper min biljett men jag funderar lite på om SJ verkligen har rimliga priser och vilka krav jag borde ställa på SJ, SL och Länstrafiken som jag reser med varje dag.

Det här inlägget postades i Länstrafiken, SAS, SJ, SL. Bokmärk permalänken.

Kommentera

